תקנה 309 - בדיקת רכב לאחר תאונה

תקנה 309 נועדה להסדיר את הבדיקה הטכנית של רכב שניזוק בתאונה במטרה לקבוע אם הרכב ראוי לתנועה בדרכים לאחר תיקון.

תקנה 309 מופעלת בתאונות בהן נגרם אחד מסוגי הנזק הבאים:

  • נזק למערכת ההיגוי
  • נזק למערכת הבלמים
  • נזק לשלדת המרכב מעבר לקו הגלגלים

רכבים שעברו תאונה בה נגרם אחד מן הנזקים הללו נדרשים על פי תקנה 309 לעבור בדיקה בטיחותית מקיפה לפי מפרט בדיקה מיוחד (מס' 004) שנקבע על-ידי אגף הרכב במשרד התחבורה.

מכון בדיקה מורשה

לא כל מכון בדיקה או מכון רישוי יכול לתת תעודה על-פי תקנה 309, ולכן יש לבדוק היטב כי המכון בו אתם מבצעים את הבדיקה אכן רשאי לבצע בדיקה זה. על התעודה לעמוד במספר תנאים:

  • התעודה ניתנה על-ידי מנהל מקצועי
  • התעודה ניתנה במוסך מורשה הרשאי לתת תעודת בדיקה כזו.

בדיקה על-פי תקנה 309

בדיקה לפי תקנה 309 כוללת סדרת בדיקות ממוחשבות, בדיקות ויזואליות ונסיעת מבחן ברכב. הבדיקה כוללת בין השאר את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת שלדה
  • בדיקת מתלים
  • בדיקת זוויות היגוי
  • בדיקת בלמים

מאחר והבדיקה המיוחדת בעקבות תקנה 309 עלולה לגלות ליקויים שידרשו טיפול, ישנם עדיין מוסכים ושמאים הבוחרים להתעלם מהוראות החוק, ולוותר על הבדיקה המקצועית, וזאת למרות שהוראת החוק ברורה מאד בנושא זה, ולמרות שהתעלמות מן הדרישה הינה עבירה פלילית העלולה לסכן את הנוסעים ברכב.

לאן נוסעים מכאן? לרשתות מכוני הרישוי המובילות...

דינמומטר
טכנוטסט
קומפיוטסט
Rent a Car - השכרת רכב Car Sale - מכירת רכב ליסינג תפעולי

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון