רכבים חשמליים

כל בעל רכב אחראי על תקינותו של הרכב שלו כדי להגן עליו כנהג, על הנוסעים וגם על הסובבים אותו, הן הרכבים הנוסעים לצידו והן על הולכי הרגל. הנהגים אינם מכונאים ולכן הם לא יכולים לדעת מהו מצבו של הרכב שלהם. יש כמה פעולות בסיסיות שהם מבצעים באופן קבוע כמו מילוי דלק, גז או הטענה חשמלית וזאת על פי סוג הרכב הקיים ברשותם, אם מדובר ברכבים רגילים, רכבים הפועלים באמצעות גז, או לחלופין רכבים חשמליים. כמו כן הנהגים מבצעים מעת לעת ניפוח של אוויר בכל הצמיגים כדי להגיע לרמה הנדרשת של כמות האוויר. בנוסף לכך הם  מבצעים בדיקה של מצב המצבר. אך מעבר לנושאים האלו כדי לבדוק את מצבו האמיתי של כל רכב יש להגיע למוסך אם יש תקלה, או לחלופין לצורך הטיפולים השוטפים בכל כמה אלפי קילומטרים, על פי הוראותיו של כל יצרן רכב.

הכמות הגדולה של רכבים חשמליים שנראים מדי יום בכבישי ישראל, מעידה על כך שנהגים רבים בחרו לוותר על המחויבות לרכישת דלק שמחירו עולה בהתמדה וגם החליטו לסייע בשמירה על איכות הסביבה, כדי שזיהום האוויר יופחת ולכן הם בחרו לרכוש רכב חשמלי. כדי להקל עליהם ביום יום הם התקינו מטען לרכב חשמלי בעמדת טעינה הסמוכה לביתם. בדרך זו הם יכולים לבצע את פעולת הטעינה בנוחות מרבית על פי הצורך שלהם, בחניה הפרטית שלהם, בחניה שיועדה למטרה זו בחניון של הבניין המשותף, או לחלופין בחניון התת קרקעי במקום העבודה שבו שוריינו כמה מקומות למטרה זו לאור הכמות ההולכת וגדלה של רכבים חשמליים שנרכשו על ידי העובדים.

רכבים תקינים 

באחריותו של משרד התחבורה לוודא שכל הרכבים שעולים על כבישי ישראל הם תקינים. זו הסיבה שרכבים אמורים לבצע בדיקת תקינות אחת לשנה. לעיתים כשמדובר ברכבים חדשים, הבדיקה מתבצעת רק לאחר שנתיים ראשונות על הכביש, אך ממועד זה ואילך מחויב בעל הרכב לבצע הליך זה בכל שנה על פי ההנחיות של משרד הרישוי וזאת בנוסף לתשלום האגרה. 

בדיקות של הרכבים

יש כמה פעולות בסיסיות שמבצעים בוחני הרכב לכל הרכבים אשר מגיעים למבחן השנתי: 

  • מצב הצמיגים וכיוון הגלגלים
  • מצבה של מערכת הצירים
  • בדיקה של רמת זיהום האוויר
  • כשירות הבלמים
  • בדיקה מקיפה של מצב ההגה
  • בדיקת הפעילות ורמת התאורה של כל אחד מאורות הרכב 
  • אופן העבודה של מערכת החשמל ברכב 

טיפולים ברכב בעקבות בדיקת התקינות 

כאשר בוחן רכבים נתקל בבעיה באחד הרכבים כמו לדוגמה מערכת בלמים שאינה תקינה, הרכב אינו עובר את הטסט כיוון שהנהג שלו נדרש להחליף את הבלמים הקיימים. לאחר התקנת הבלמים החדשים הנהג יגיע שוב למכון הרישוי כדי שתבוצע בדיקת חוזרת ואם הכול תקין, הוא יקבל אישור שהרכב עבר את המבחן השנתי.

אם הנהג אינו מבצע את ההחלפה הנדרשת, מדובר במצב שקיימת מסוכנות בכביש ולכן מכון הרישוי ידווח על כך למשרד התחבורה.

לאן נוסעים מכאן? לרשתות מכוני הרישוי המובילות...

דינמומטר
טכנוטסט
קומפיוטסט
Rent a Car - השכרת רכב Car Sale - מכירת רכב ליסינג תפעולי

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון