יש תחושה רבה של ניצחון כאשר אנחנו מצליחים לעבור בדיקת מכון רישוי בשלום, נכון? אז למה לא להבטיח שהרכב החשמלי שלכם יהיה מוכן כמו שצריך? במאמר הזה נביא לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להכין את הרכב החשמלי שלכם לבדיקה השנתית של מכון הרישוי.
אז למה בכלל צריך להתאמץ ולהכין את הרכב לבדיקה? המטרה היא ברורה: לחסוך זמנים והוצאות מיותרות. רכב שנכשל בבדיקה מצריך תיקונים ושניתוחי בדיקה, ולפעמים תהליך זה מרחיק אותנו מהשגרה ופוגע בכיס.
כאשר אנחנו מכינים את הרכב שלנו לבדיקה, אנחנו למעשה משקיעים גם בבטיחות שלנו. כלי רכב מתוחזק היטב הוא פחות סיכונים לתאונות או תקלות במהלך הנסיעה.
רכבים חשמליים הם ידידותיים לסביבה, אבל תחזוקתם השוטפת מבטיחה שהם ימשיכו לפעול בצורה האפקטיבית ביותר ולמזער את הפליטות המזיקות למינימום.
אז אחרי שהבנו למה זה חשוב, נתחיל לפרט את פעולות ההכנה הנדרשות.
מרכב ובולמים הם מהחלקים הקריטיים ביותר לבדוק לפני בדיקה במכון הרישוי.
תחילה, בדקו את מצב בולמי הזעזועים. אם אתם חשים בנסיעה שקפיצה או זעזוע רב מדי, ייתכן שהבולמים נשחקים ויש צורך להחליפם. יש לבדוק גם אם ישנם סימני שמן או לחות סביב הבולמים.
בדקו את השלדה והמרכב של הרכב שלכם לסימנים של חלודה, שברים או עיוותים. אלו עשויים להשפיע על יציבות הרכב ולעשות בעיות בבדיקה.
לאחר בדיקת המרכב והבולמים, נעבור לבדוק את מצב הבלמים והצמיגים.
מערכת הבלמים והצמיגים חיוניים לבטיחות הנהיגה ולמעבר הבדיקה במכון הרישוי.
ביצוע בדיקת בלמים כוללת בדיקת עוצמת הבלימה, שלמות הרפידות ורמת נוזל הבלמים. יש לבדוק אם הבלמים מרעישים או אם יש תחושת רטט בעת בלימה – אלו סימני אזהרה שדורשים בדיקה.
בדקו את מצב הצמיגים – אם הם שחוקים יותר מדי, עליכם להחליפם לפני הבדיקה. יש לוודא שלחץ האוויר בצמיגים מתאים, ושאין סדקים או חתכים בגומי.
לאחר שהבטחנו שהמערכת המכאנית תקינה ובטוחה, נעבור לבדיקות החשמליות הנדרשות לרכב החשמלי שלכם.
רכב חשמלי מתבסס על מגוון מערכות חשמליות שמחייבות בדיקה ותחזוקה שוטפת. אם למשל ביצעתם קנייה של רכב BYD, שנחשב לרכב פופולארי מאוד בקרב הנהגים הישראלים, חשוב שתדעו מה הציפיות ממכון הרישוי עבור רכב מסוג זה.
בדקו את מחבר הטעינה ובצעו טעינה מלאה לרכב לפני הבדיקה. ודאו שאין סימני קורוזיה על המחברים ושמערכת הטעינה פועלת כאמור. בנוסף, אנו ממליצים לוודא שהכבל עצמו תקין.
בדקו את מצב המצברים וודאו שאין בהם סימני בלאי או קורוזיה. אם אתם מבחינים בירידה משמעותית בטווח הנסיעה, ייתכן שהמצברים דורשים החלפה. בנוסף, בדקו את מיכשור הבקרה שהכול פועל כתקין.
לאחר הטיפול במערכות החשמליות, נתקדם לבדוק את מערכת התאורה והשילוט של הרכב.
מערכת התאורה והשילוט משפיעים ישירות על הבטיחות ומחייבים בדיקה מדוקדקת.
בדקו שכל הפנסים – קדמיים, אחוריים, איתותים ותאורת החירום - פועלים כראוי. יש לוודא שאין נורות שרופות או נכבות לעיתים קרובות.
בדקו את שלמות לוחיות הרישוי ופנסים הנלווים להם. וודאו שהלוחיות לא מחוקות או לא ברורות, כי זה עשוי להוביל לכישלון בבדיקה.
לאחר שהבטחנו את תפקוד המערכות הבסיסיות, נבדוק את המערכות הנוספות שעשויות להשפיע על איכות הנסיעה ועל מעבר הבדיקה.
התחזוקה השוטפת של המערכות הנוספות ברכב חשמלי מבטיחה נסיעה נוחה ונטולת תקלות.
בדקו את מערכת המיזוג והחימום – ודאו שפעולות הקירור והחימום יעילות, ושאין ריחות מוזרים. אם ישנן תקלות, ייתכן שתצטרכו לפנות למוסך מורשה לבדיקה ותיקון.
בדקו את מערכת ההיגוי – האם יש חופש בהגה? האם התחושה בזמן נהיגה היא חלקה? אם אתם חשים שמשהו אינו כשורה – גשו לבדיקה במכון שרות מקצועי.
כך אנחנו מבטיחים שהרכב החשמלי שלנו מוכן ומזומן לבדיקה במכון הרישוי. נקווה שהטיפים האלו יסייעו לכם לעבור את הבדיקה בקלות ובבטיחות!
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.