איך לשמור על תחזוקת הרכב ולא רק למעבר הטסט

הרבה אנשים ניגשים לטסט לאחר שלא ביצעו שום פעולות הנוגעות לתחזוקת הרכב מידי שנה ונפתעים לגלות ששולחים אותם למוסך לביצוע תיקונים. המקרה השני והנפוץ, הוא ביצוע תיקונים לרכב שבוע לפני הטסט על מנת לעבור אותו בהצלחה. במקרה הזה, גם זו לא תהיה הפתעה, אם ידרשו תיקונים נוספים שנגרמו עקב אי תחזוקה שוטפת של הרכב מידי תקופה. כמובן, אי אפשר להבטיח שתחזוקת הרכב תמנע בעיות בעתיד מכיוון שזה לא תלוי רק בתחזוקה, אלא בשנת הרכב, תקינות החלקים, בלאי ועוד. אילו פעולות ניתן לבצע אם כן על מנת לצמצם את הנזקים ולהאריך את תוחלת החיים של הרכב? 

החלפת שמן מנוע אחת לכמה חודשים או לפי הצורך

שמן נקי במנוע הינו הכרחי לתחזוקתו וליכולות להחזיק לטווח ארוך ולאורך מאות קילומטרים. מנועים יקרים מאוד ואף אחד לא רוצה להגיע למצב שהוא צריך להחליף את המנוע. לעומת את, שמן מנוע הינו זול. לכן, החליפו שמן לפי הצורך ובטיפול של הרכב שנעשה אחת לשנה, שאלו אם המוסכניק אם יש צורך לעשות החלפת שמן מנוע ובמידה שכן, כמובן החליפו.

ישנם סוגי שמנים רבים למנוע כאשר ההבדל בינם הוא באיכות ובמשך הזמן שתוכלו לנסוע איתו. שימוש בשמן סינטטי יאפשר לכם נסיעה לטווח ארוך יותר עד ההחלפה הבאה של השמן במנוע מאשר שמנים גנריים. שמנים סינטטיים הם אופציה מצוינת לשמירה על המנוע והחיסרון היחיד בהם הוא שהם עולים פי 3 או 4 משמנים רגילים אז הבחירה שלכם. אם אתם לא סגורים על סוגי השמנים, בדקו מהו השמן המומלץ על פי יצרן הרכב שלכם, כל יצרן ממליץ ומפרסם את השמן המומלץ עבורו. 

החלפת נוזל קירור לרכב

אתם לא רוצים נוזל קירור מלוכלך כי זה עלול להרוס את כל מערכת הקירור ברכבכם. חוסר תחזוקת הקירור ברכב יכול לגרום למנוע להתחמם ואף להתפוצץ. בנוסף, יכול לסתום את הסנפירים הזעירים שבתוך הרדיאטורים. בנוסף גם ברכבים מודרניים, זה יכול לקצר את החיישן החשמלי במערכת המחשב. ישנם הרבה סוגי נוזלי קירור בשוק כאשר ההבדל ביניהם הוא שהחלפתם נעשית לאחר כ-50 אלף קילומטר. בעזרת נוזלי קירור איכותיים יותר, תוכלו להנות מהחלפה של הנוזל קירור אחת ל200 אלף קילומטר כל עוד המערכת תקינה ואין נזילות ובעיות אחרות. אם יש לכם טורבו ברכב, נוזל הקירור מומלץ שיהיה איכותי אף יותר מכיוון שהוא משפיע גם על הטורבו וגם על המנוע. 

בדיקה של תקינות המצבר

בדיקת המצבר מפני קורוזיה הינה קלה ופשוטה. הרימו את הכיסוי ובדקו אם יש מתחתיו קורוזיה ובמידה ויש נקו זאת. בעזרת מברשת פשוטה, עיברו מעל הקורוזיה ונקו את הלכלוך כמה שאפשר. לאחר מכן, קנו ספרי הגנה מפני מסוף הסוללה ורססו מתחת לכיסוי. 

דבר אחרון, קנו בודק תקינות סוללה וודאו שהיא תקינה על ידי בדיקה פעם או פעמיים בשנה. הבדיקה חשובה במיוחד במכוניות מודרניות שרוב המערכות רצות על מחשב. הבדיקה היא פשוטה שאורכת פחות מדקה ובעזרת תוכלו לדעת מה המצב של הסוללה ואם היא עומדת להיגמר. דבר שיכול לעזור לכם להימנע מלהיתקע במהלך הטיול שלכם לאילת בסוף השבוע. 

שמרו על האוטו במהלך השנה עם הבדיקות הפשוטות הללו ובכך תוכלו לצמצם את בלאי הרכב והצורך בשליחתו למוסך.

לאן נוסעים מכאן? לרשתות מכוני הרישוי המובילות...

דינמומטר
טכנוטסט
קומפיוטסט
Rent a Car - השכרת רכב Car Sale - מכירת רכב ליסינג תפעולי

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.

בחזרה לחלק העליון